четвер, 2 квітня 2015 р.

Біг для початківців - 72 поради (4)

Продовження
Девід Дек
Техніка бігу
24: Розслабся, мужик (дівчата теж)
Коли мова йде про біг відчуття напруження — це ворог. Тому подбайте про те щоб ваше тіло було розслаблене коли ви бігаєте. Глибоко дихайте, розслабте плечі і нижню щелепу (подібно як в пологах коли розслабляєш лице, то стає легше — Девід Дек не в курсі ))))).

25: Не роздушіть метелика
Не стискайте кулаки. Натомість складіть долоню так ніби ви тримаєте в ній метелика. Стискання кулаків створює непотрібне напруження яке веде до марного витрачання енергії і дискомфорту.

26: Рухайте руками
Так виглядає збоку, що біг це справа нижньої частини тіла. Але для ефективності бігу верхня частина теж дуже помічна. Тому треба більше рухати руками, особливо коли ви набираєте швидкість. Подивіться на спринтерів і ви зрозумієте основну думку. (А ще краще подивіться як Ерік біжить в Insurgent (так-так я ходила в кіно) — до чого дійшло я в кіно дивлюся як хто бігає)

27: Просіть про допомогу
Покращення вашої форми самотужки має межі. З часом вам буде потрібна порада спеціаліста — ортопеда (хіба спортивного лікаря), або тренера — щоб наробити правильну техніку. Якщо ви не можете собі дозволити тренера, то притріться до елітних бігунів (вже як я дійду до елітних бігунів, то там і тренери водяться), і наберіться правильної техніки шляхом осмосу.



Де і коли
28: Будьте жайворонком
Згідно із дослідженнями, ті хто тренуються першим ділом зранку є більш послідовними в своїх тренуваннях, ніж ті хто тренуються пізніше. Так що набирайте побільше очок в боротьбі за послідовність і постійність і ставайте ранковим бігуном. Повірте мені — це як залежність. (Вірю.) Після того як ви відчуєте весь смак ранкової пробіжки ви вже ніколи не будете такими як раніше.

29: Обідня перерва (на біг)
Якщо ви не бігаєте вранці то заплануйте пробіжку на обідню перерву. (А їсти коли?) Обідня пробіжка — найкращий час для того щоб відволіктися від роботи, ну і заодно отримаєте свою дозу вітаміну Д — денне світло. Крім того пробіжка допоможе вам утриматися від поїдання надто ситного обіду (он воно що!).

30: Коротка пробіжка — це краще ніж зовсім не бігати
Якщо у вас божевільно завантажений графік, то біг може бути першим, що захочеться кинути. Це особливо вірно, якщо ви перфекціоніст і відчуваєте, що отримуєте те що хочете тільки після пробіжки яка триває більше години. Але все ж навіть якщо у вас є тільки 20хв — скористайтесь ними. Коротка пробіжка — це краще ніж зовсім не бігати. До того ж це наробляє звичку тренуватись навіть коли життя зовсім божевільне і хаотичне.

31: Зважайте на дорожній рух
ПДР можуть в буквальному значенні слова врятувати вам життя. Біг проти руху допомагає бути пильним і добре бачити небезпеку яка наближається. Ми всі чуємо про статистику дорожньо-транспортних пригод, так що давайте в неї не потрапляти. Краще бути обережнішими ніж потім шкодувати. (І ще коли треба перебігти дорогу, чи пробігти по дорозі (в мене вузька вулиця без тротуару) у вузькому місці, перепровіряйте чи не їде машина ззаду. Якщо біжите в навушниках, то два рази перепровіряйте.)

32: Змінюйте маршрут
Відданість одному маршруту — пряма дорога до нудьги. То ж вносьте різноманітність часто міняючи маршрут. Це не тільки допоможе не знудитися, але й допоможе запобігти травмам і покращити техніку бігу. (В мене різноманітність — нема ради. До нотаріуса, до “пам'ятників і надгробків” - коли нема болота, і до Балатону вниз. Решта маршрутів передбачають дуже жвавий дорожній рух і загазованість. Ееееех.)

33: Правильна поверхня
Біг по твердій нерівній поверхні — основна причина травм (нервово сміюсь). То ж зробіть своїм колінам послугу і бігайте по м'якшій поверхні за першої нагоди. Це може бути нелегким завданням для тих хто живе в містах, де нормою є тверде покриття, але краще для вас бігати по належній поверхні. 

Далі буде... 

6 коментарів:

  1. про маршрут - в мене є знайомий, який міняє його навітьколи ходить :)
    а бігати в навушниках по вулицях де машини - це так, тре бути уважним. і капюшон не вдягати ))))
    я коли думаю, щоб починати - мені на думку спадає лише ранок. ну от не можу уявити собі бігання ввечері, мені чомусь логічно - ранок.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. а я в капюшоні - але головою кручу, щоб чого раптом не вийшло. Ну і все-таки не на магістральних вулицях я бігаю.

      Видалити
  2. Привіт, на рахунок бігання ввечері я одного разу бачила як мужчина біг в 9 годині вечора під дощем по мості це було в Варшаві, я була шокована, як йому не холодно і взагалі не моторошно :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. та он американці (і американки) і в 4 ранку бігають, поки діти не встали. Не холодно - то точно, а чи моторошно не знаю. Тихо зате.

      Видалити
  3. Оленка
    Привіт, я багато разів чула: " не роздушіть метелика", але завжди думала, що це означає, не наступити на нього.... :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. а я ніколи не чула про метелика раніше. Ну і наступати теж, думаю, не бажано.

      Видалити