пʼятницю, 13 березня 2015 р.

Обіцянка-цяцянка (Біг для початківців - 72 поради)

Як я і обіцяла, переклад статті про яку я згадувала отут.

Перекладати і викладати буду частинами. Деякі поради будуть дублюватися з тими про які писала раніше (що ще раз доводить їх доцільність), майте терпіння і не перемикайте канал.

Примітка: автор — мужчина, так що місцями напирає, але ви можете робити все в свій спосіб. Як каже Маруся-мама “війну читаємо, мир пропускаємо”.

Примітка 2: коментарі кольоровим курсивом — мої. Не конче інформативні, але як в анекдоті
  • Я все можу!
  • Мовчати можеш?
  • Все можу, мовчати не можу...


Девід Дек 


1: Приєднуйтесь.
Щоб почати бігати, треба почати бігати, крапка. Ви маєте встати і прийняти виклик — навіть якщо вас це лякає.

2: Мисліть категорією часу, а не відстані
Однією з найбільших пасток в які найчастіше потрапляють новачки коли починають бігати, це вимірювання прогресу в кілометрах. Це невірний підхід. Натомість, якщо ви тільки починаєте бігати мисліть хвилинами, а не кілометрами. Йдіть на півгодинну пробіжку при цьому вибираючи техніку ходьба/біг. І коли ви з легкістю бігатимете 30 хв. без перерв (коли вже та легкість настане) підвищуйте ставки.

3: Бігайте і розмовляйте
Щоб впевнитись, що ви бігаєте з комфортною швидкістю пройдіть тест “біг-розмова”. Якщо ви можете підтримувати розмову під час біг без великих зусиль, значить ви вибрали правильний темп. Якщо чесно, то я цією порадою знехтувала, бо на початку не було такого темпу бігу при якому я могла б ще й розмовляти. Але ви слухайте, що кажуть мудрі люди.


4: Виберіть правильну пару
Неможливо на цьому наголошувати занадто. Кросівки є ключовим фактором для запобігання травмам під час бігу. Так, можна ходити по місту в своїх кросівках для бігу, але не можна бігати в своїх кросівках для міста, крапка. Отож зробіть собі послугу і купіть правильне взуття. Витратіть мінімум 50 доларів. Еге ж, знаю-знаю, нема на то ради. Вона має вам прослужити мінімум 800 км. Не хочу вас розстроювати, але з львівською погодою і кхм... асфальтним покриттям вони напевно стільки не протягнуть.

5: Лишіть місце
Коли купуєте кросівки, впевніться, що вони ширші і довші за вашу більшу ногу — робочу сторону. А ще не беріть кросівки які звужуються в носку, і завжди питайте поради в професіоналів якщо сумніваєтесь. Де от тільки взяти тих професіоналів.

6: Розігрійтесь
Брати розгін зі старту — це вірна дорога до швидкої втоми, чи навіть травми. Тому починайте пробіжку правильно і розігрівайтесь. Я, зазвичай, починаю з 5-ти хвилинного бігу підтюпцем. Якщо я відчуваю якусь скутість, то роблю легеньку розтяжку. Поступово, коли відчуєте, що розігрілись, переходьте на звичний темп.

7: Остигайте
Занадто швидке повернення у реальний світ після бігу — це велика помилка. Натомість знайдіть час щоб нормально остигнути - порозтягуйтесь 10 хвилин, дайте тілу розслабитись і осягнути, що ви щойно зробили.

8: Слухайте своє тіло
Відчуття певного дискомфорту при бігу — це нормально, але біг через біль тільки загострить проблему. Тому ви повинні прислухатись до того що відбувається у вашому тілі до і після бігу. Це допоможе відвернути проблеми і спрямує вас у правильному напрямку для досягнення мети.


п.с. Відпишіться чи що, кому цікава стаття бо там 72 пункти, а я сама вмію англійською читати. 



11 коментарів:

  1. Я прочитала англійською :) тепер коли біжу, то обов'язково зважаю аби не розбавити метелика 👍

    ВідповістиВидалити
  2. мені цікава :)
    я кагбе теж можу англійською, але ти так кльово перекладаєш)) і коменти твої теж додають шарму)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Згідна! Читати українською, та ще й з коментарями, дуже і дуже цікаво :)

      Видалити
    2. ну то файно, буду далі перекладати.

      Видалити
  3. Багатьом цікаво, навіть тим, хто володіє англійською. А ще про кросівки: ніколи раніше не рахував, скільки вони витримували. Так ось бігові спеціалізовані (фірмові!) витримували десь кілометрів із 400 км бігу по бездоріжжю і грунтовими дорогами за будь-якої погоди. Трекінгові (для подорожей) витримували більше - десь до 1000 кілометрів бігу грунтовими дорогами і бездоріжжям за будь-якої погоди. Але кросівки для подорожей мають набагато гірші пружні якості, тож бігати в них не так зручно.

    ВідповістиВидалити
  4. Привіт, я Олена:) бігала аж 15 хвилин і то yf біговій доріжці в спорт- залі, і тільки тому, що переплутала години тренування і чекала на свого тренера з йоги:) Але колись в юності бігала:) Найзручніші кроси які тільки можна уявити це Nike

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. в мене Найків ще не було. Наступні як буду купувати, то поміряю.

      Видалити
    2. А я останнього разу купила Saucony. Американські бігуни-любителі вибирають в основному Brooks та Saucony (саме тому я вирішила спробувати їх, ги).
      Тип ноги визначала самостійно, полінувалась в спецмагазин йти, але не прогадала, бо бігати в них одне задоволення :)

      Видалити
    3. в нас і з вибором тяжко і з цінами. То вибираю які добрі на нозі і ціна в рамках реальності.

      Видалити
  5. Я беру взуття на 6pm, бо в магазинах ціни кусючі :) Визачила тип ноги, розмір знаю, вишукую потрібні кроси за приємною ціною і замовляю.

    ВідповістиВидалити