вівторок, 27 січня 2015 р.

Біг для чайників

Бігаю я ніби давно, але з перервою на вагітність-новонародженість сина, кожен раз як перший. А зимовий біг, таки перший, тому допис по свіжих слідах.

1. Кросівки. Хороші, для бігу. Я знаю всі відмовки типу “Та скільки я там бігаю, ще ковзани не зносила”. Так от якщо ви “скільки там бігаєте” по асфальту, то нема на то ради — доведеться таки купувати нові.

2. Бюстгальтер для бігу. Не топ трикотажний, а справжню інженерну конструкцію. Це якщо розмір більше 1. Якщо менше, то ви гарно зекономите.

3. Носовичок. В багатьох людей (і в мене) від бігу починає текти з носа. Це не застуда просто реакція на активне сопіння.

4. Музика. На любителя. Я люблю. Кажуть добре бігати під 180 біт/хв.


5. Де бігати. Найкраще звичайно на природі на грунтовій дорозі, чи взагалі по травичці. Але не з нашим міським щастям. Хоча от коло мене є і травичка і грунтовка, але з нашою погодою мінімум шість місяців на рік там або болото, або сніг по коліно, еееех.
Можна і на найближчому стадіоні, але я не маю терпіння кружляти. Тому бігаю вулицями. Цікавіше, але вихлопні гази і дим від чужих сигарет трохи псують враження.


6. Компанія. Кажуть краще бігати з кимось, щоб один одного мотивувати. Але тут є кілька підводних каменів. 1) Замість нормально бігати, ви захопитесь спілкуванням. 2) У вас може бути суттєво різний рівень фізичної підготовки. 3) Для мене біг - це чудова нагода побути самій, не хочеться її втрачати.

7. Не підганяйте себе. Якщо ви хвилину біжите і хвилину йдете — це нормально. І це пройде — клянусь головою акули.

8. Бігайте не на кілометри, а на час. Тобто завдання - бігти 10-20-30хв (навіть якщо частину шляху ви йдете), а не 1-2-3 кілометри.

8. Пообіцяйте собі протриматись бодай 3 тижні. Потім стане легше.

9. Звітність. Знайдіть собі когось кому ви будете “доповідати”, ну або блог заведіть (може би й хотілося кинути, але що ж я буду писати).

Ну і фахівці радять не бігати щодня. Я бігаю через день. Давайте собі відпочинок. У відпочинковий день робіть силове тренування. Більше м'язів — кращий біг.

10. Про техніку пишуть багато: бігати з п'ятки, з носка, з середини стопи. Дихати носом, дихати ротом. Вибирайте що вам краще підходить. Нє, ну в нашому кліматі зимою без варіантів - дихати носом доведеться. Моя порада - не горбитись, тоді легше дихається і бігати теж стає легше.

11. І насправді прекрасна вичитана порада. Коли вас питають про спорт, чи щось таке, розповідайте, що ви бігаєте. Не важливо, що частину шляху ви йдете, що у вас не “бігальна” фігура, що бігаєте ви повільно і віддихуєтесь стільки скільки бігали. Ви бігаєте. Ура!

7 коментарів:

  1. Все таке потрібне, дякую!
    Що в моїх вподобаннях і досвіді відрізняється:
    1) бігати лю на стадіоні. І кола подобаються, і відносне усамітнення;
    2) звітувати наразі щиро влом. Поки що біг в мене - це просто потреба після непростого дня.
    а про носовичок - так злободенно, *шмарк!*)))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. місцевий стадіон 250м - я не можу так крутитися

      злободенний носовичок, хе-хе

      Видалити
  2. Згідна про компанію, мені краще самій, бо підлаштовуватись під когось, то важко, та й говорити під час бігу зовсім не хочеться.

    ВідповістиВидалити
  3. ох, ти так пишеш, що мені аж хочеться почати. я пробувала колись бігати з Василем - і тому не бігаю, власне все як ти кажеш, в нас дууууже різна фізична підготовка, некомфортно. а зараз ще й страшно хочеться провітрити голову. може то справді?..

    ВідповістиВидалити
  4. Чудовий, надихаючий пост, який доказує, що біг - це просто і корисно.
    Бюстгальтеру для бігу мені не потрібно ) А от красовки - маст хев на найближчі місяці. Соромно признатись, але я в кедах бігаю. Не знала, що можна трохи бігти, трохи йти, і це робити на час. Хтось десь мені казав, що якщо чередувати біг-ходьбу, то це шкодить серцю. Значить, ще один міф розвінчано )) Треба і собі завести блог бігу, для себе )

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. біг-ходьба навпаки серце тренують. Ви ж не біжите з надзвуковою швидкістю. Треба з комфортною швидкістю бігти і тоді переходити на ходьбу якщо змучились.

      Видалити